zanik napięcia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomek_krk
    Classic
    • 2009
    • 23

    zanik napięcia

    SilentEmpire, spróbuj zamienić akumulator na większy Przy czym obawiam się, że w zimie to i tak będzie za mało. Ale może do tego czasu wyjdzie nowe oprogramowanie.
  • RALF
    Elegance
    • 2008
    • 974

    #2
    zanik napięcia

    witam. panowie mam taki delikatny problem.
    Wracałem z warszawy, wszystko ładnie pieknie, klima chodzi radio gra zupełna normalka.
    nagle zaczeła palic się i gasnąc na zmiane kontrolka abs aby po chwili na dobre się zaświecic , za jakąś minute zapaliła się kontrolka airbag, zegary przygasły, radio ucichło itd, generalnie coś z prądem. podjechałem do domu normalnie poniewaz auto mechaniczne zachowywało się w miare ok, i zgasiłem, prubowałem od razu odpalic ale padł akumulator.
    za 2 godź zszedłem do auta i o dziwi zakręcił normalnie , odpalił itd. wydumałem więc że potrzeba jest wymienić aku. potwierdził mi to tez na drugi dzien mechanik gdyz z rańca auto równiez nie chciało odpalic ( aku padł na dobre) zaprowadziłem na cholu, mechanik odpalił na krutko ze swoich przewodów i stwierdził że do wymiany jest bateria. pojechałem więc i zakupiłem nowy akumulator stary oddając w rozliczeniu ( 450zł ). auto odpaliło normalnie oraz normalnie się zachowywało. lecz dzisiaj podczas jazdy do pracy stało się to samo tzn , zapalił się
    1) abs
    2) poduszka
    3) wysiadła klima
    podjechałem pod prace , wyłaczyłem auto i już go ponownie odpalić nie mogłem.
    dopiero przy wyjściu z pracy auto normalnie odpaliło. Co to może być.

    Komentarz

    • Sebastian_M26
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1823
      • Superb II (3T4)

      #3
      klemy?
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz

      • fabia2
        Rider
        • 2008
        • 260

        #4
        Wyczyscic i przesmarowac wazeliną klemy :wink: :wink: :wink:
        Auto jest Bogiem, a prędkość nałogiem.

        Komentarz

        • RALF
          Elegance
          • 2008
          • 974

          #5
          klemy są w idealnym stanie więc ta opcja raczej odpada, stawiał bym raczej na alternator który pobiera prąd w czasie jazdy lub go wręcz kradnie, lecz są to tylko moje przypuszczennia

          Komentarz

          • Romekm76
            Rider
            • 2008
            • 392
            • Opel

            #6
            Zamieszczone przez RALF
            klemy są w idealnym stanie więc ta opcja raczej odpada, stawiał bym raczej na alternator który pobiera prąd w czasie jazdy lub go wręcz kradnie, lecz są to tylko moje przypuszczennia
            i potwierdze, ze takie cuda sie zdazaja. Masz mozliwosc podłaczyc voltomierz i zmierzyc wartosci ładowania ? Chociaz za darmoche i bez problemu powinni zmierzyc tam, gdzie zakupiles nowe aku.
            Jest Skoda Octavia 1,9 tdi Jest Seat Alhambra 1,9 tdi
            Była Skoda Octavia 1.9 sdi , VW Passat b5 fl 1.9 tdi , Opel Vectra C 3.0 cdti
            A mówiła mama -
            "Ucz się synu na ginekologa, bo to i forsy dużo i ręce cały czas w cieple" - mruczał pod nosem kierowca TIR-a zmieniając w mroźną noc koło w naczepie.
            http://campaign.scania.com/v8/

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratoRS
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Podstawowa sprawa powinni sprawdzic prad ladowania po wsadzeniu nowego aku, bo jesli sa problemy to producent powinien nie udzielic gwarancji na akumulator :idea:
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • RALF
                Elegance
                • 2008
                • 974

                #8
                jade zaraz do mechanika żeby spr napięcie na aku, wydaje mi się iż spadła gdzies masa , może własnie na alternatorze i dlatego zabiera mi tyle prądu (podpowiedź z innego forum) okaże się pewnie dziś lub jutro.

                Komentarz

                • ARobert
                  Rider
                  • 2008
                  • 254
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  ..tu jakby podobne problemy

                  Komentarz

                  • RALF
                    Elegance
                    • 2008
                    • 974

                    #10
                    A robert niby podobnie jak u mnie lecz ja kiedy przygazowałem nic to nie dało, odstawiłem auto do mechanika speca który kazał mi wymienic aku i zadzwonie jutro zapytac co i jak . generalnie objawy z twojego likla pokrywają się z moimi. zobaczymy ile mi wyliczy za naprawe ten pseudo specjalista i bedziemy się targować. tez bym u siebie spr kabelki , ale auto już na warsztacie i nie ma za bardzo jak

                    Komentarz

                    • Witek1952
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 196

                      #11
                      Witam serdecznie. Na pokrywie akumulatora jest bezpiecznik alternatora. Czesto lubi się grzać. Pozdrawiam.
                      Witek

                      Komentarz

                      • RALF
                        Elegance
                        • 2008
                        • 974

                        #12
                        Zamieszczone przez Witek1952
                        Witam serdecznie. Na pokrywie akumulatora jest bezpiecznik alternatora. Czesto lubi się grzać. Pozdrawiam.
                        witam witku. bezpieczniki sprawdzone w pierwszej kolejności, wszystkie były ok

                        [ Dodano: Czw 08 Sty, 09 12:33 ]
                        dzwonił do mnie dzisiaj mechanik z serwisu od akumulatora, wyliczył mi koszt naprawy na 1000 zł , powiedział że poszedł alternator ( mówiłem mu od poczatku) pasek alternatora , rolka napinająca, świeca żarowa , i jesczez pare innych części, koszta części wyliczył mi na 800 zł + koszt naprawy 200 zł , nie wiem co mam z tym zrobic , bede musiał dzisiaj do neigo pojechac i pogadac po ludzku z tym człowiekiem. Jestem w kroipce i nei wiem co robić . ale raczej napewno bede musiał mu te pieniądze zapłacić

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratoRS
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          Kupic altka od kogos z naszego forum, rolka napinacza pada czy tak profilaktycznie chce zmienic. Swiece to moze jednak komplet zmienic?
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • RALF
                            Elegance
                            • 2008
                            • 974

                            #14
                            wygląda to następująco
                            naprawa alternatora -300zł
                            koło pasowe alternatora -144
                            świeca żarowa -34
                            rolka paska alternatora-88
                            napinacz paska alternatora-255
                            pasek alternatora-50 zł
                            + robocizna 130
                            wychodzi ok 950 zł
                            koszt czesci policzonych u niego i w Ic wyglądaja identycznie
                            pozostaje zapłacić i siedziec cicho.

                            Komentarz

                            • Udesky
                              RS
                              • 2007
                              • 1692
                              • Octavia I (1U2)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Ostatnio także zauważyłem u siebie pewne problemy. Kiedy samochód pracuje z włączonymi światłami itd, przy zabawie guzikami od el. szyb zauważyłem spadek napięcia, tzn. że jeżeli szyby są już zamknięte, a ja je próbuje "domknąć" to przygasa mi oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne, podobne zjawisko ma miejsce w przypadku gdy faktycznie zamykam szybę, ale w mniejszym natężeniu i ma to miejsce tylko przy podnoszeniu, przy jej opuszczaniu nie zauważyłem tego. Dodam, że przy odpaleniu samochodu słychać zgrzyt - czyli z tego co pamiętam odzywa się bendix. Akumulator ma coś ponad rok.
                              Dodam tylko, że żadne kontrolki w czasie jazdy itp mi się nie świecą, problemów z odpalaniem samochodu w te mrozy też nie miałem. A wiec co może być przyczyną?
                              Czy po prostu ten typ tak ma?
                              W Polsce nie ma kryzysu.
                              Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                              Komentarz

                              • fernando
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 1890

                                #16
                                Zamieszczone przez Udesky
                                Kiedy samochód pracuje z włączonymi światłami itd, przy zabawie guzikami od el. szyb zauważyłem spadek napięcia, tzn. że jeżeli szyby są już zamknięte, a ja je próbuje "domknąć" to przygasa mi oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne
                                Nie ma się czym przejmować, ja jeszcze nie spotkałem się z autem, w którym coś takiego by nie występowało

                                Komentarz

                                Pracuję...